Co decyduje o skuteczności reklamy zewnętrznej?

Wielkie światowe koncerny, czy też małe lokalne firmy potrzebują reklamy, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Jedną z podstawowych form reklamy jest reklama zewnętrzna, która jest widoczna dla szerokiego grona odbiorców. Jednak widoczność reklamy to nie wszystko. Musi być ona jeszcze skuteczna. Co o tym decyduje?

 

Jak stworzyć reklamę, która dotrze do klienta?

Reklama zewnętrzna ma za zadanie docierać do potencjalnych klientów w przestrzeni miejskiej. Powierzchnię reklamową można wynająć na słupach, ścianach budynku lub ogrodzeniach. Ważne jest, aby było to miejsce, gdzie panuje duży ruch, na przykład przy drodze. Im więcej ludzi zobaczy reklamę, tym większe szanse na powodzenie. Do nośników reklamy zewnętrznej możemy zaliczyć: banery, szyldy, plakaty, ulotki, billboardy czy kasetony. Skuteczna reklama zachęca do zakupu produktu bądź usługi. Aby tak było, ważne jest, by nie zawierała wiele słów, ale przekaz musi być zrozumiały i przyciągający uwagę. Planując projekt reklamy trzeba przemyśleć kim są potencjalni klienci i co ich interesuje. Marketing rozpoczyna się od określenia co jest misją firmy oraz co wyróżnia dany produkt lub usługę od konkurencji.

Dobra reklama nie jest nudna, zaskakuje i intryguje, liczy się kreatywność i nieszablonowość. Odwołuje się do emocji i pobudza do działania. Jej zadaniem jest również budowanie relacji z odbiorcą. Klient jest skłonny zaryzykować i wydać pieniądze, tylko wtedy, gdy darzy firmę zaufaniem i sympatią. Reklama zewnętrzna musi zawierać takie elementy wizualne, aby została zauważona i zapamiętana. Poza tym ma uwypuklać główne cechy lub wartości, które są ważne dla klienta. Można również pokazać produkt, czy usługę w bezpośrednim porównaniu z konkurencją. Wiele marek stosuje też metodę, która polega na pokazaniu w ekstremalny sposób rezultatu używania, bądź nieużywania produktu. Warto przyjrzeć się wzorcom i schematom marketingowym, jakie stosują najbardziej popularne marki i czerpać z nich inspiracje. Przydatna jest też analiza konkurencji, aby dostrzec, dlaczego klienci u nich kupują. Następnie zostaje obranie dobrej strategii reklamowej, działanie i sprawdzanie wyników sprzedaży.