Reklama to szereg różnych technik, których celem jest dotarcie do jak największego grona potencjalnych klientów. Jednym z pomysłów, który zasługuje na szczególną uwagę jest reklama zewnętrzna. Co oznacza ten termin? I czy ten rodzaj reklamy jest skuteczny? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.

Jakie rodzaje reklamy zewnętrznej wyróżniamy?

Reklama zewnętrzna, czyli reklama outdoorowa, to efektywny rodzaj przekazu informacji, który dociera do odbiorców przy pomocy specjalnych nośników. Przykładem są m.in. nośniki wielkoformatowe, stosowane np. na ścianach budynków. Niektóre z nich wykorzystują dodatkowe podświetlenie lub elementy interaktywne. Celem jest oczywiście przyciągnięcie jak największej uwagi odbiorców.

Reklama zewnętrzna to także infoscreeny, plakaty, afisze i różnego typu reklamy stosowane tam, gdzie ma miejsce intensywny ruch komunikacyjny. Co ważne, mimo swojej nazwy, reklama outdoorowa nie musi być obecna jedynie na zewnątrz. Z powodzeniem wykorzystuje się ją również wewnątrz dużych obiektów, takich jak stadiony i galerie, gdzie panuje duże natężenie ruchu. 

Aby reklam outdoorowa była skuteczna ważne jest stworzenie przekazu, który jest prosty, czytelny, ale i zaskakujący.

Czy reklama zewnętrzna jest skuteczna?

Czy reklama zewnętrzna przynosi pozytywne skutki? Oczywiście, że tak! Praktyka pokazuje bowiem, że większość odbiorców ma styczność z tak dużą ilością informacji, że przestają zwracać uwagę na to, co ich otacza. Reklama outdoorowa jest jednak zaskakująca i bardzo ciekawa. To sprawia, że osiąga swój cel: przykuwa wzrok, zapada w pamięć i wpływa na decyzje zakupowe.

Reklama zewnętrzna ma także dużo innych zalet. Chodzi m.in. o niski koszt produkcji (w przypadku małych formatów), możliwość personalizacji i dopasowania do aktualnych potrzeb, a także dużą powierzchnię na której umieszczane są informacje.

Previous Post Next Post